Uğur Mumcu 24 ocak 1993 Uğurlar Olsun

uğurlar olsun
Uğur Mumcu
22.08 .1942 - 24.01.1993

Uğradığı suikast sonucu 20 yıl önce hayatına kaybeden araştırmacı gazeteci yazar , değerli bir insan Uğur Mumcuyu özlemle anıyoruz,



Tarihte pek çok insan sadece düşündüğü için ve düşüncelerini halkıyla paylaştığı için yaşamını yitirmiştir bu insanlardan biride araştırmacı, gazeteci ve yazar Uğur Mumcu'dur. Böyle değerli insanlar yitip gitse de düşünceleri ve başarılarıdır bize yadigar kalan, bu güzel insanların yitip gitmesi yüreğimizdeki acıyı kat kat arttırsa da ummak istiyorum , bundan sonraki Uğur Mumcular ölmesin ,
  Kaleminden kağıdına akan ışık dolu düşünceleri ve bu düşüncelerinin , araştırmalarının gerçeklerin peşinden koşan bu insanın ölümüne sebep olanlar hala faili meçhul , dilerdim ki bu olayın sebebi olanlar üzeriden 20 yıl geçse de  ortaya çıkarılsın , suçlar cezasını çeksinler, ama uğradığı suikastın ardından hiç bir delil bulunamamış adeta her şey silip süpürülmüş ve olay sır perdesi ardında kalıp , sebep olanlar kayıplara karışmıştır ,
   Günümüzde artık parmakla sayılacak kadar kalan düşüncelerini ve gerçekleri yazıya aktaran halkını bilinçlendiren insanlar bile susmaya zorlanır , susturulmaya çalışırlar.. ve onlar tamimiyle sustuklarında halkımız susmuş olacak!!
   Uğur Mumcu suikastı olduğunda ben daha 12 yaşındaydım ... henüz daha tam olarak anlayamasam da babamın gözlerinin bakışını, yüzündeki ifadeyi unutmadım , çok değer verdiği insanın ardından bakakaldığı an diliminde ne kadar üzüldüğünü hatırlıyorum, o yıl çok soğuktu ... üşüdük ama yüreğimizdeki üşümenin söze dökülemeyen, gırtlağımıza düğümlenen üzüntüsünü bir daha yaşamasını istemem .. yaşamak istemem..
    Diliyorum artık ölümü sır perdesi olmasın sebep olanlar cezalandırılsın...

UĞURLAR OLSUN...

Bir pazar sabahıydı
Ankara kar altında
Zemheri ayazıydı
Yaz güneşi koynunda
Ucuz can pazarıydı
Kalemim düştü kana
Zalimler pusudaydı
Bedenim paramparça

Çevirdim anahtarı
Apansız bir ölüme
Şarapnel parçaları
Saplandı ciğerime
Ucuz can pazarıydı
Kan doldu gözlerime
İsimsiz korkuları
Katmadım yüreğime
Bembeyaz doğruları
Yaşadım ölümüne

Uğur'lar olsun Uğur'lar olsun
Hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun
Bir keskin kalem, bir kırık gözlük
Yürekli yiğitlere hatıran ols
un 


uğurlar olsun
Uğur Mumcu
 

Yorumlar