Sütlü İrmik Tatlısı

Sütlü İrmik Tatlısı Tarifi
Sütlü İrmik Tatlısı Nasıl Yapılır?
Sütlü İrmik Tatlısı
Merhabalar, bugün sabah saatlerinde girdiğim tarifimde, tarif girmeye susamış olarak uyandım demiştim yaa, hızımı alamadım :) 
Çok güzel ve benim çok sevdiğim hafif bir tatlı olan sütlü irmik tatlısı tarifini de sizlerle paylaşmak istedim. 
Ramazan ayında da iftar yemeğinin üzerine çok iyi giden bir tatlı. Tecrübeyle sabittir :)
Ağız tadıyla yemenizi temenni ediyorum...

Sütlü İrmik Tatlısı Malzemeleri
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 1 lt. süt
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 yemek kaşığı margarin veya yarım fincan sıvı yağ (ben margarin kullanmak istemediğim için, sıvı yağ kullandım)
  • 1 veya 2 paket vanilya (ben 2 kullandım vanilya kokusunu yoğun istediğim için)
Sütlü İrmik Tatlısı Yapılışı
Sütlü İrmik Tatlısı Nasıl Yapılır?
  • Soğuk sütü bir tencereye dökelim
  • Sütün üzerine şeker, irmik, hindistan cevizi ve vanilyayı katarak karıştıralım, ocağın altını açalım.
  • Hafif kaynamaya başlayınca margarin veya sıvı yağ hangisini kullanacaksanız koyalım.
  • Sürekli karıştırarak kaynamasını bekleyelim. Kaynadıktan sonra ocağın altını iyice kısarak 2 dk. kadar daha kaynatalım ve muhallebi kıvamına gelince ocaktan alarak cam kase veya borcam da olabilir iç kısmını suya tutup iyice süzdürdükten sonra irmik tatlısını dökelim. (suya tuttuğumuz zaman keserek çıkarması veya ters çevirmesi daha kolay oluyor.)
  • İrmik tatlısının sıcaklığı geçince dolapta 1-2 saat kadar bekletip, soğuk servis yapınız.
Afiyet Olsun...

Yorumlar